TERCIE - MATEMATIKA - 3. TÝDEN
3. TÝDEN 23.- 27. 3. 2020 ... 4 vyučovací hodiny
1. HODINA
- prosím, nepište v jednom dni více než jednu vyučovací hodinu, jste pak unavení, dodržujte práci na jeden den
- v následujícím souboru je opakování učiva, které jste měli zvládnout minulý týden a již začínáme novou látku, a to Rovnice (musíte vzít další učebnici)
- v opakování zkoušejte příklady počítat sami, je to pro vás mnohem cennější než pouze opsat řešení
- pokud vám příklad nevyjde správně, napište ho znovu podle vzorového řešení
- opište si následující učivo:
2. HODINA
- Krásný den, tak jak šlo včerejší opakování? Doufám, že vše zvládáte, nikdo nevoláte, nepíšete, že by byl problém
- na příští týden v pondělí v 10:00 - 10:30 plánuji písemnou práci, abychom se posunuli dál
- 1. PÍSEMNÁ PRÁCE bude ještě na MNOHOČLENY, a to na JEJICH NÁSOBENÍ A DĚLENÍ (bylo ještě probíráno ve škole)
- dostanete email se zadáním, daný časový limit a v něm úlohy zpracujete, vyfotíte a pošlete zpět
- nebojte, předem si vyzkoušíme, zda emaily fungují, budu vám psát na ty, ze kterých posíláte vypracované úlohy, tedy doufám, že již všichni odevzdali
- DNES pokračujeme v novém učivu, a rovnice s jednou neznámou a ekvivalentní úpravy rovnic
- opište si následující učivo:
3. HODINA
- pokračujeme v úpravách rovnic
- zajisté již víte, že rovnici si máte představit jako váhy, co provedeme na jedné straně, to musíme udělat i na druhé straně, jinak se nám poruší rovnováha
- zatím umíte dvě úpravy, a to přičíst či odečíst číslo nebo výraz ke stranám rovnice
- dnes si ještě včerejší úpravy zopakujete a naučíte se nové úpravy, a to vynásobení či vydělení rovnice nenulovým číslem a možnost otočení rovnice
- opište si následující učivo:
4. HODINA
- již umíte všechny základní úpravy rovnic, budeme je procvičovat
- asi jste si všimli, že se většinou snažíme, aby neznámá zůstala vlevo a čísla vpravo
- ukážeme si, že někdy je výhodnější udělat to obráceně (abychom měli neznámou stále se znaménkem plus)
- zajímavé jsou také úlohy, ve kterých máme více než jedno řešení (nejčastěji, když se v rovnici objeví druhá mocnina neznámé nebo když se v rovnici objeví absolutní hodnota)
- na konci dnešní hodiny je velice krátký článek o počtu řešení rovnice, je to v podstatě shrnutí toho, co již víte, a to že rovnice může mít žádné řešení, jedno, dvě ale i nekonečně mnoho řešení (měli byste takové rovnice umět poznat)
- opište si následující učivo: