TERCIE - MATEMATIKA - 3. TÝDEN

3. TÝDEN 23.- 27. 3. 2020 ... 4 vyučovací hodiny

1. HODINA 

  •     prosím, nepište v jednom dni více než jednu vyučovací hodinu, jste pak unavení, dodržujte práci na jeden den
  •     v následujícím souboru je opakování učiva, které jste měli zvládnout minulý týden a již začínáme novou látku, a to Rovnice (musíte vzít další učebnici)
  •     v opakování zkoušejte příklady počítat sami, je to pro vás mnohem cennější než pouze opsat řešení
  •     pokud vám příklad nevyjde správně, napište ho znovu podle vzorového řešení
  •     opište si následující učivo: 

2. HODINA

  •     Krásný den, tak jak šlo včerejší opakování? Doufám, že vše zvládáte, nikdo nevoláte, nepíšete, že by byl problém
  •     na příští týden v pondělí v 10:00 - 10:30 plánuji písemnou práci, abychom se posunuli dál
  •     1. PÍSEMNÁ PRÁCE bude ještě na MNOHOČLENY, a to na JEJICH NÁSOBENÍ A DĚLENÍ (bylo ještě probíráno ve škole)
  •     dostanete email se zadáním, daný časový limit a v něm úlohy zpracujete, vyfotíte a pošlete zpět
  •     nebojte, předem si vyzkoušíme, zda emaily fungují, budu vám psát na ty, ze kterých posíláte vypracované úlohy, tedy doufám, že již všichni odevzdali
  •     DNES pokračujeme v novém učivu, a rovnice s jednou neznámou a ekvivalentní úpravy rovnic
  •     opište si následující učivo:

3. HODINA 

  •     pokračujeme v úpravách rovnic
  •     zajisté již víte, že rovnici si máte představit jako váhy, co provedeme na jedné straně, to musíme udělat i na druhé straně, jinak se nám poruší rovnováha
  •     zatím umíte dvě úpravy, a to přičíst či odečíst číslo nebo výraz ke stranám rovnice
  •     dnes si ještě včerejší úpravy zopakujete a naučíte se nové úpravy, a to vynásobení či vydělení rovnice nenulovým číslem a možnost otočení rovnice
  •     opište si následující učivo:

4. HODINA 

  •     již umíte všechny základní úpravy rovnic, budeme je procvičovat
  •     asi jste si všimli, že se většinou snažíme, aby neznámá zůstala vlevo a čísla vpravo
  •     ukážeme si, že někdy je výhodnější udělat to obráceně (abychom měli neznámou stále se znaménkem plus)
  •     zajímavé jsou také úlohy, ve kterých máme více než jedno řešení (nejčastěji, když se v rovnici objeví druhá mocnina neznámé nebo když se v rovnici objeví absolutní hodnota)
  •     na konci dnešní hodiny je velice krátký článek o počtu řešení rovnice, je to v podstatě shrnutí toho, co již víte, a to že rovnice může mít žádné řešení, jedno, dvě ale i nekonečně mnoho řešení (měli byste takové rovnice umět poznat)
  •     opište si následující učivo:
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky